Gyakorlatlan, első gyereküket váró szülökként vásároltuk meg a Kikában Hauck háromfunkciós babakocsinkat. És míg volt hozzá mózeskosár (ahhoz huzat), és sportverzióvá alakítható volt, valamint autós kisülést is kaptunk mellé, addig a sportkocsihoz nem adtak esővédőt. Persze nekünk ez a vásárláskor fel sem tűnt, csak több mint egy évvel később, miután megszületett és olyan hatalmasra nőtt a csemeténk, hogy már nem fért bele a mózeskosár részébe, így sportkocsivá kellett alakítanunk a járgányt. De mint már említettem a sportkocsihoz nem volt se huzat, se esővédő. Gondoltam veszek egy multifunkciós esővédőt, de miután nem kaptam, és a szekrényben találtam ezer éve vásárolt vízhatlan anyagot, inkább varrtam egyet. Megmutatom, hogyan!

fotó: Lilla

Nem készítettem előre szabásmintát, hanem kivágtam egy körülbelül 94 centiméterszer 61 centiméteres téglalapot, és megnéztem, hogyan lehetne a babakocsira rögzíteni és ráhajtogatni. Viszonylag egyszerű megoldást találtam: Az első fotón látható, hogy mindössze elől és hátul is két-két tépőzárral sikerült rögzítenem. Hátul két oldalt a hátsó kerekeket tartó rudakhoz, míg elöl az első keréknél végigfutó U-alakú csőhöz tépőzáraztam az anyagot.

Minden esetben a tépőzár puha felét kívülről rögzítettem az anyaghoz úgy, hogy túllógjon. A tépőzár másik részét pedig az anyag hátoldalára varrtam (utóbbit a szaggatott vonalak jelöltik). Hogy az anyag tökéletesen felfeküdjön a kocsira, három helyen hajtásokat alkalmaztam. Egy-egy pici hajtás került a babakocsi oldalán, a harmadik, legnagyobb hajtás pedig középre, az első kerékhez került (ez a második és harmadik fotókon látható).

fotó: Lilla

Végül egy könnyen záródó táska is készült az esővédőhöz, hogy ne csak úgy begyűrve legyen a túlélési babatáskában, de katasztrófahelyzetekben egyszerűen elővehető legyen.

fotó: Lilla